News · 21.02.2019
At C-USA Indoor Championships in Birmingham, Alabama, I raced over 5000m and 3000m against strong competition. After a short block of training, I competed in the C-USA Indoor Championships. In last few weeks, training went really well, that's why I was really excited to compare myself with other runners. Since this meet was mainly focused on scoring points for the team, my coach put me into the 5000m and 3000m. This is always an interesting challenge, one night is obviously not enough to fully...

Neuigkeiten · 21.02.2019
An den C-USA Indoor Meisterschaften in Birmingham, Alabama, mass ich gegen starke Konkurrenz über 5000m und 3000m. Nach einem kurzen Trainingsblock stand an diesem Wochenende die Indoor Meisterschaft auf dem Program. Nachdem ich in den letzten Wochen immer besser in fahrt kam, freute ich mich sehr, gegen die starke Konkurrenz zu messen. Da es an diesem Wochenende wieder um Rangpunkte für das Team ging, startete ich über 5000m und 3000m. Dieser Doppelstart ist jeweils eine recht interessante...

News · 27.01.2019
At the Texas Tech Classics in Lubbock, TX, I won to my first track meet in the USA. For the first time in this season, I competed over 3000m. As usual, the goal for my race was to run as fast as possible to secure a spot in the first heat of the C-USA Championships. This race was with 19 competitors quite big, but thanks to an aggressive start of my teammate, the group spread out right from the start. Our first Kilometer war on pace (2:49) and I felt really comfortable running it. Then another...

Neuigkeiten · 27.01.2019
An den Texas Tech Classics in Lubbock konnte ich meinen ersten Sieg auf einer US-Bahn feiern. An meinem zweiten Einsatz in dieser Indoor Saison, ging ich über die 3000m an den Start. Wie üblich, war auch heute das Ziel, eine möglichst schnelle Zeit zu laufen. Das Feld war mit rund 19 Athleten eher gross, doch durch den aggressiven Start meines Teamkollegen, wurde das Feld schnell in die Länge gezogen. Den ersten Kilometer passierten wir wie geplant in 2:49 und ich fühlte mich sehr...

20.01.2019
Some short distance racing to kick-off the 2019 Indoor season at Albuquerque, NM. To start the season, coach had a special plan this year: He took me New Mexico, were I was racing the Mile and 800m within only 90 minutes. This would give me some race practice and after several long cross country races it was a good way to get my body adapted on faster paces. Over the mile, I took the lead after the first lap but got passed by one of the competitors in the middle of the race. In the last lap,...

Neuigkeiten · 19.01.2019
Mit einem Doppeleinsatz stieg ich in Albuquerque in die neue Hallensaison ein. Zum Saisonstart der Indoor Saison hat sich mein Trainer in diesem Jahr etwas spezielles einfallen lassen: In der Höhe von New Mexico, trat ich über die Meile und 90 Minuten später über 800m an. Ich solle etwas Rennpraxis bekommen und nach den vielen, langen Cross Wettkämpfen, meinen Körper wieder an die schnelleren Rennen gewöhnen. In der Meile bestimmte ich, in der zweiten Serie, zu Beginn das Tempo, musste...

News · 11.12.2018
Finishing 82nd, I was far away from meeting my expectations for my first senior European Cross Country Championship.

Neuigkeiten · 11.12.2018
An meinen ersten Elite Cross Europameisterschaften konnte ich meine Erwartungen mit dem 82. Rang deutlich nicht erfüllen.

Neuigkeiten · 27.11.2018
Heute bekam ich die erfreuliche Nachricht, dass ich für die Cross Europameisterschaft selektioniert wurde. Nach einer guten Cross Saison in den USA, habe ich nun die Chance, mich gegen die besten Läufer aus ganz Europa zu messen. In meinen jungen Jahren konnte ich bereits zwei Mal als U20-Athlet an diesem Anlass teilnehmen, doch der start in der Elitekategorie ist für mich eine ganz neue Erfahrung und Herausforderung, da die meisten den Laufsport professionell betreiben. Ich bin aktuell in...

News · 27.11.2018
Today, I got selected to represent Switzerland on the European Cross Country Championships. After a good Cross Country season in the USA, I now have the chance to compete against the best athletes from all over Europe. I already participated in this event in earlier years as a U20-athlete but to compete in the senior race is an additional boost and a big challenge since most of the other athletes are already professional runners. I am currently in a really good shape and obviously really...

Mehr anzeigen